Dlaczego warto studiować na kierunku marketing cyfrowy?

Podejmując decyzję o wyborze kierunku studiów warto zwrócić uwagę na absolutną nowość w ofercie kształcenia na polskich uczelniach, jaką jest Marketing cyfrowy.
Dlaczego?
1. Ogromny potencjał zawodowy: wraz z rosnącym znaczeniem Internetu, social mediów i IT, marketing cyfrowy staje się kluczowym czynnikiem sukcesu wielu firm. Pracodawcy poszukują specjalistów w tej dziedzinie, którzy potrafią skutecznie wykorzystać narzędzia cyfrowe do promocji i rozwoju biznesu.
2. Szerokie możliwości zatrudnienia: marketing cyfrowy to obszar wiedzy obejmujący wiele różnych specjalizacji, takich jak: content marketing, SEM/SEO, e-mail marketing, social media, marketing relacji, e-commerce, analityka internetowa.
3. Wysokie zarobki: wiedza i umiejętności z zakresu marketingu cyfrowego są cenione przez pracodawców, co przekłada się na bardzo atrakcyjne wynagrodzenie i możliwości awansu.
4. Duże zapotrzebowanie na rynku pracy: od kilku lat gwałtownie rośnie popyt na specjalistów z zakresu technologii cyfrowych. Firmy starają się zyskać przewagę konkurencyjną w świecie wirtualnym, co prowadzi do wzrostu liczby ofert pracy dla ekspertów z dziedziny marketingu cyfrowego.
5. Globalny zasięg: dzięki narzędziom cyfrowym przedsiębiorcy mają możliwość dotarcia do klientów na całym świecie. Ponadto, specjaliści od marketingu cyfrowego mogą pracować w każdej firmie (w tym zagranicznej) nie wychodząc z domu, w trybie pracy zdalnej.
6. Mierzalność i analiza: w przeciwieństwie do tradycyjnych metod marketingowych, marketing cyfrowy daje możliwość dokładnej i niemal natychmiastowej analizy rezultatów, co znacząco podnosi atrakcyjność tej formy działań biznesowych.

Data publikacji

21 lipca 2023 r.

Dlaczego warto studiować na kierunku marketing cyfrowy?