Deklaracja dostępności
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- Tekst w stopce oraz na podstronach (np. https://elk.wans.edu.pl/rekrutacja/) nie spełniają wymaganego współczynnika kontrastu (minimum 4.5:1), co utrudnia jego odczytanie osobom z osłabionym wzrokiem. WCAG 2.1: 1.4.3 Kontrast (minimalny) (AA).
- Iframe z mapą Google na stronie kontaktowej nie ma dostępnej nazwy ani atrybutu
title
, co utrudnia jego identyfikację dla użytkowników korzystających z czytników ekranu. WCAG 2.1: 1.1.1 Treść nietekstowa (A), 4.1.2 Nazwa, rola, wartość (AA). - Główne menu nie jest obsługiwane z poziomu klawiatury – nie ma możliwości rozwinięcia i przejścia do podmenu, co całkowicie wyklucza osoby korzystające wyłącznie z klawiatury. WCAG 2.1: 2.1.1 Dostępność z klawiatury (A), 2.4.7 Widoczność fokusu (AA).
- Ikona flagi ukraińskiej prowadząca do wersji językowej strony jest opisana jako „Solidarni z Ukrainą”, co wprowadza w błąd i nie oddaje celu linku. WCAG 2.1: 1.1.1 Treść nietekstowa (A), 2.4.4 Cel linku (w kontekście) (A).
- Przycisk zamykający listę podpowiedzi wyszukiwarki jest czytany jako „znak mnożenia” i nie posiada dostępnej etykiety informującej o jego funkcji. WCAG 2.1: 4.1.2 Nazwa, rola, wartość (AA).
- Brak prawidłowego oznaczenia języka fragmentów na stronie w wielu miejscach. WCAG 2.1: 3.1.2 Język części (AA).
- Fokus klawiatury nie zawsze jest widoczny – użytkownik nie wie, gdzie się znajduje na stronie, co uniemożliwia skuteczne poruszanie się. WCAG 2.1: 2.4.7 Widoczność fokusu (AA).
- Struktura nagłówków jest niespójna i nielogiczna, co zaburza semantykę i utrudnia orientację użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających. WCAG 2.1: 1.3.1 Informacje i relacje (A).
- Przyciski strzałek do przewijania baneru na stronie głównej nie mają dostępnych etykiet – czytnik odczytuje je wyłącznie jako „przycisk”, bez kontekstu. WCAG 2.1: 4.1.2 Nazwa, rola, wartość (AA).
- Przewijający się pasek tekstu na stronie głównej (ticker) nie może zostać zatrzymany przez użytkownika, a fokus klawiatury czasem go blokuje, powodując migotanie tekstu. WCAG 2.1: 2.2.2 Pauza, zatrzymanie, ukrycie (A), 2.4.7 Widoczność fokusu (AA).
- W widżecie z aktualnościami (trzy kafelki na stronie głównej) fokus klawiatury pojawia się dwukrotnie – pierwszy działa poprawnie, drugi się blokuje, co utrudnia obsługę. WCAG 2.1: 2.1.1 Dostępność z klawiatury (A), 2.4.7 Widoczność fokusu (AA).
- Na stronie nie ma tzw. skip-linków, czyli odnośników umożliwiających pominięcie nawigacji i przejście bezpośrednio do treści – ich brak utrudnia użytkownikom nawigację. WCAG 2.1: 2.4.1 Unikalne nagłówki i punkty orientacyjne (A) – zalecana dobra praktyka.
- Na stronie https://elk.wans.edu.pl/rekrutacja/kierunki-studiow/zarzadzanie/ rozwijane pozycje nie są prawidłowo obsługiwane – czytnik ekranu odczytuje cały link zamiast tytułu pozycji, a same pozycje nie otwierają się z klawiatury. WCAG 2.1: 2.1.1 Dostępność z klawiatury (A), 4.1.2 Nazwa, rola, wartość (AA).
- Tabela na stronie https://elk.wans.edu.pl/uczelnia/jakosc-ksztalcenia/polska-komisja-akredytacyjna/ nie zawiera nagłówków kolumn, co uniemożliwia jej prawidłowe odczytanie przez czytniki ekranu. WCAG 2.1: 1.3.1 Informacje i relacje (A).
- Tekst na stronie https://estudent.wsfiz.edu.pl/ jest zapisany w kolorach o zbyt niskim kontraście w stosunku do tła, co utrudnia jego odczytanie osobom z osłabionym wzrokiem. WCAG 2.1: 1.4.3 Kontrast (minimalny) (AA).
- Na stronie https://wans.edu.pl/studenci/erasmus-dla-studentow/ znajdują się dokumenty PDF, które nie są w pełni dostępne cyfrowo (brak tekstu, nagłówków, tagów). Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi. WCAG 2.1: 1.1.1 Treść nietekstowa (A), 1.3.1 Informacje i relacje (A), 1.4.5 Obrazy tekstu (AA).
- Niektóre pozycje w submenu głównego menu prowadzą do nieistniejących stron (błąd 404), co wprowadza użytkownika w błąd i przerywa nawigację. WCAG 2.1: 2.4.4 Cel linku (w kontekście) (A), 3.2.4 Spójna identyfikacja (AA).
- Link do podstrony „Aktualności” powtarza się w kilku pozycjach submenu głównego menu, co może wprowadzać zamieszanie i utrudniać poruszanie się po stronie osobom korzystającym z technologii wspomagających. WCAG 2.1: 2.4.4 Cel linku (w kontekście) (A), 3.2.3 Spójna nawigacja (AA).
- Formularz na stronie https://rekrutacja.wsfiz.edu.pl/podanie/ikz.aspx nie jest w pełni dostępny – występują problemy z poruszaniem się po polach formularza przy użyciu klawiatury, a fokus przeskakuje w sposób nielogiczny. WCAG 2.1: 2.1.1 Dostępność z klawiatury (A), 3.3.2 Etykiety lub instrukcje (A), 4.1.2 Nazwa, rola, wartość (AA).
Skróty klawiaturowe
Na stronie internetowej można korzystać ze standardowych skrótów klawiaturowych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie raportów dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej z oceną dostępności strony internetowej Uczelni w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Sylwii Kulikowskiej-Stelmach — mailowo: bon.elk@wans.edu.pl lub telefonicznie: 87 621 61 46
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej uczelni:
- Wschodnioeuropejska Akademia Nauk Stosowanych w Białymstoku Filia w Ełku,
- adres: ul. Grunwaldzka 1, pokój nr 3A, 19-300 Ełk,
- e-mail: bon.elk@wans.edu.pl
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Adres: ul. Grunwaldzka 1, 19-300 Ełk
Liczba klatek: 2
Liczba kondygnacji: 5
Dojazd i wejścia
- Teren uczelni jest ogrodzony – wejście i parking znajdują się od ul. Grunwaldzkiej.
- Dojazd możliwy komunikacją miejską – najbliższy przystanek znajduje się ok. 150 m od wejścia (ul. Wojska Polskiego).
- Przed wejściem znajduje się miejsce parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami, oznaczone znakiem pionowym.
- Wejście A wyposażone jest w prawidłowo zaprojektowany podjazd dla wózków.
- Schody prowadzące do wejść A i B nie są oznaczone w sposób kontrastowy ani fakturowy.
- Po lewej stronie wejścia znajduje się recepcja pełniąca funkcję punktu informacyjnego.
Komunikacja wewnętrzna
Winda między piętrami – posiada przyciski z alfabetem Braille’a, lustro i poręcz.
Dostępność pomieszczeń
W korytarzach dostępne są miejsca do spoczynku. Sale wykładowe dostępne dla osób poruszających się na wózkach. Pracownie komputerowe z regulacją wysokości blatów. Biblioteka dostępna – wyposażona w pochylnię i kontrastowo oznaczone progi.
Toaleta jest częściowo dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
- Możliwość wejścia z psem asystującym (po okazaniu certyfikatu).
- Specjalistyczne stanowiska komputerowe dla osób z niepełnosprawnościami ruchowymi i wzrokowymi.
- Wyposażenie obejmuje: klawiatury BigKeys LX, mysz BigTrack, powiększalnik Compact 10.
- Dostęp do tłumacza PJM online przez pomigam.pl.